Test UTOUR C2L Pro 1440P: dobry wideorejestrator i inteligentny asystent za 500 zł?

Kiedy dowiedziałem się, że mogę przeprowadzić testy wideorejestratora UTOUR C2L Pro 1440P, zwyczajnie się ucieszyłem. Przyczyna radości była banalna – otóż nie tylko w polskim, ale ogólnie w całym Internecie niemal ze świecą szukać wzmianek o tym modelu!

Taka sytuacja dobrze rokuje, bo z jednej strony produkt jest nowy na rynku i to widać, z drugiej dla serwisów walczących o swoje miejsce na rynku to świetna okazja, żeby okupować top wyszukiwań związanych z marką UTOUR 😉

Jak widzicie, nie miałem wyjścia i po ponad miesiącu testów mogę Wam opowiedzieć, jak C2L Pro sprawdza się w codziennej eksploatacji.

Przede wszystkim już na wstępie zaznaczę, że to jedno z nielicznych narzędzi w tej półce cenowej (bo za urządzenie zapłacimy nieco ponad 500 zł), które oferuje:

  • przednią i tylną kamerkę,
  • Wi-Fi, GPS i aplikację,
  • banalną instalację z możliwością wpięcia do stałego zasilania,
  • inteligentne funkcje ostrzegania kierowcy o zagrożeniach na drodze,
  • wysoką jakość nagrań w 1440p z kamerki o świetle 1,5!

Zapraszam na pierwszy polski test UTOUR C2L Pro 1440P!

UTOUR C2L Pro 1440P: specyfikacja

UTOUR C2L Pro / fot. OffTech
UTOUR C2L Pro / fot. OffTech
  • Procesor Sigmastar SSC8629Q
  • Matryca Galaxycore
  • Model czujnika GC4653
  • Obiektyw 6 grup soczewek o wysokiej rozdzielczości
  • Rozdzielczość obrazu 2560 x 1440p / 1920 x 1080p (możliwość regulacji)
  • Rozdzielczość wideo Interpolacja do 4K / 1440p / 1080p (możliwość regulacji)
  • Pole widzenia 135°
  • Przysłona f/1.5
  • Rozdzielczość kamery wstecznej 1080p
  • Kodeki wideo TS Stream / H.265
  • Liczba klatek na sekundę – przód 30 FPS, tył 25 FPS
  • Kompatybilne karty pamięci – Class10 o pojemności 16-128 GB
  • Port zasilania USB-C
  • Sposób zasilania Ładowarka samochodowa / skrzynka bezpiecznikowa (skrzynka bezpiecznikowa wymaga dodatkowego okablowania, które należy dokupić oddzielnie)
  • Wi-Fi 2.4G Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
  • Temperatura pracy od -20°C do 65°C
  • System pozycjonowania GPS / Galileo / GLONASS
  • IMU Żyroskop 3-osiowy o wysokiej precyzji
  • Funkcje ADAS Forward Collision Warning, Stop & Go Warning, Urban Forward Collision Warning, Headway Monitoring Warning
  • Monitoring podczas parkowania (24 godziny na dobę) z adapterem zasilania (w sprzedaży oddzielnie)
  • Kontrola głosem – komendy wyłącznie w języku angielskim
  • Aplikacja UTOUR Go

UTOUR C2L Pro 1440P: budowa i jakość wykonania

UTOUR C2L Pro / fot. OffTech
UTOUR C2L Pro / fot. OffTech

UTOUR C2L Pro 1440P to bez dwóch zdań jedna z ładniejszych i przy tym kompaktowych kamerek, jakie znajdziemy na rynku.

Mamy tu do czynienia ze specyficzną – ale dla dalekowschodnich kamerek dość typową – konstrukcją, która niezbyt przypomina klasyczne rozwiązania w stylu Mio (zobacz recenzja Mio C580), bo jest podłużna, wąska i … pozbawiona wyświetlacza!

Taki design sprawia, że do obsługi urządzenia potrzebujemy aplikacji – jedyny przycisk, jaki na nim znajdziemy, ma za zadanie wymusić zarejestrowanie bieżącej sytuacji. Na drugiej wąskiej ściance, przeciwległej do tej z pojedynczym przyciskiem, umieszczono slot na karty microSD oraz gniazdo, do którego wpinamy przewód (przypominający minijacka), łączący przednią kamerkę z tylną.

Za to ostatnie chciałem pochwalić producenta – nie dość, ze przewód jest tu naprawdę długi, to jeszcze banalny sposób montażu sprawia, że wystarczy wpiąć wtyk do wspomnianego gniazda i całą reszta robi się sama, a my możemy w apce przełączać widok z przedniej kamerki na tylną. Od razu dodam, że po pierwszym parowaniu rejestratora z aplikacją nie musimy już sięgać po smartfona – proces zapisu i ewentualnego nadpisywania rozpoczyna się automatycznie.

UTOUR C2L Pro / fot. OffTech
UTOUR C2L Pro / fot. OffTech

Obie kamerki przymocowujemy do szyby za pomocą małego stelażu, wyposażonego w taśmę kompresyjną – wystarczy przycisnąć urządzenie do szyby i po 30 sekundach nie ma szans, żeby samoczynnie się odkleiło. Uwaga – przyznam się do „drobnego” błędu, tylko się za bardzo nie śmiejcie… Otóż tylną kamerkę przykleiłem w pośpiechu do góry nogami (a raczej soczewkami!) i musiałem obrócić nagrany obraz – ale zdradzi mnie napis w rogu ekranu 😉

UTOUR C2L Pro / fot. OffTech
UTOUR C2L Pro / fot. OffTech

W zestawie znajdziemy też ładowarkę samochodową, plastikową łyżkę do ukrywania przewodu pod plastikami/tapicerką, odrobinę papierologii i … dwie naklejki elektrostatyczne, z których koniecznie skorzystajcie! Dzięki niej nie musicie mozolnie zdrapywać taśmy mocującej z szyby, tylko jednym ruchem odrywacie od niej naklejkę z kamerką i włala!

Reasumując: UTOUR C2L Pro to dobrze wykonane i proste w obsłudze urządzenie, którego montaż i obsługa nie sprawią trudności nawet osobom początkującym – oczywiście o ile nie popełnią tak banalnego błędu przy przyklejaniu kamerek, jak jak 🙂

UTOUR C2L Pro 1440P: wrażenia z użytkowania, aplikacja i inteligentne bajery

Na uwagę zasługuje prostota obsługi C2L Pro: przyklejamy obie kamerki do szyb, łączymy je dedykowanym przewodem, przednią podpinamy do gniazda zapalniczki, wkładamy do urządzenia kartę pamięci, przekręcamy zapłon, odpalamy smartfona, po czym łączymy się z Wi-Fi naszej kamerki i przechodzimy do ustawień:

Uwierzcie, że brzmi to o wiele bardziej skomplikowanie, niż jest w praktyce 🙂 Dalsza część to również bułka z masłem, bo apka na kolejnych screenach przeprowadza nas przez samouczek, dzięki któremu o własnych siłach i bez pomocy instrukcji poradzimy sobie z UTOURem – oczywiście, o ile tak jak ja nie przykleicie tylnej kamerki „do góry nogami” … :

W czasie kilkutygodniowych testów urządzenie ani razu nie odmówiło posłuszeństwa i dotyczy to także tych piekielnie upalnych dni, jakie nawiedziły nas podczas tegorocznego września (to właśnie ten miesiąc A.D. 2023 okazał się rekordowym w całej historii pomiarów).

Podoba mi się szybkie łączenie z Wi-Fi kamerki, choć pamiętajcie, że w czasie takiego połączenia tracicie transfer po sieci komórkowej! Obraz generowany na podglądzie ekranu smartfona jest niemal bez opóźnień, a jego jakość oceniam na wysoką.

O co chodzi z inteligentnymi bajerami? Otóż wzorem najnowocześniejszych aut, gdzie przeróżne czujniki mają dbać o bezpieczeństwo na drodze, UTOUR proponuje nam systemy:

  • Stop & Go – urządzenie rozpoznaje, kiedy się zatrzymujemy i kiedy pojazd przed nami zaczyna ruszać, motywując nas również do dołączenia do ruchu,
  • Forward Collision Warning – algorytmy obliczają w czasie rzeczywistym odległość pomiędzy nami a pojazdem z przodu i ostrzegają, kiedy zbliżymy się zbyt blisko (funkcja działa powyżej 30 km/h),
  • Urban Forward Collision Warning – jak wyżej, ale przy prędkościach poniżej 30 km/h,
  • Headway Monitoring Warning – ostrzeżenie o przekroczeniu wskazanej przez nas bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu.

Najciekawsze jest to, że nie są to puste slogany marketingowe i powyższe opcje naprawdę działają – jeśli ich potrzebujemy, to uważam, że można na nie liczyć (rzecz jasna na tyle, na ile w ogóle człowiek może obdarzyć zaufaniem tego typu urządzenia, bo chyba nic nie zastąpi zdrowego rozsądku).

Jak nagrywa UTOUR C2L Pro 1440P? Jest bardzo dobrze z przedniej kamerki, tylna to solidny średniak

Omawiając możliwości rejestrowania obrazu i dźwięku przez UTOUR trzeba koniecznie rozróżnić przednią kamerkę od tylnej – ta ostania poprzestaje na FHD i 25 kl/s, do tego ma gorsze światło. W całokształcie wideo zarejestrowane „na kuprze” będzie rozsądnej jakości, ale wyraźnie słabsze, niż to, co oferuje główna jednostka.

Kamera przednia potrafi zaskoczyć jakością pracy nie tylko w czasie dnia, ale przede wszystkim nocą! W zasadzie słabsze momenty można tu wskazać w czasie jazdy pod ostre, poranne słońce czy w zupełnych ciemnościach, ale bądźmy szczerzy – w takich warunkach i sporo droższe urządzenia zawodzą.

Sample z jazdy w różnych warunkach dnia i nocy znajdziecie w nagraniu, umieszczonym w podsumowaniu (uwaga dla niecierpliwych: w spisie treści pod filmikiem podane są namiary na odpowiednie fragmenty).

Czy warto kupić UTOUR C2L Pro 1440P?

UTOUR C2L Pro / fot. OffTech
UTOUR C2L Pro / fot. OffTech

UTOUR to na pewno ciekawe rozwiązanie, wyróżniające się na rynku zgrabnym połączeniem dobrej jakości nagrań wideo, prostą a jednocześnie pozwalającą na sporo aplikacją,  obecnością Wi-Fi i GPS, łączeniem obrazu z przedniej i tylnej kamery oraz funkcjami ostrzegawczymi, które mogą przeważyć szalę w przypadku kierowców regularnie pokonujących długie trasy.

Właśnie w ten sposób rozumiałbym obecność systemów wspomagających pracę za kierownicą: otrzymamy tu czteropoziomowy ADAS, przypominający o zachowaniu odległości od poprzedzającego nas pojazdu, który w czasie rzeczywistym reaguje na zmienne sytuacje na drodze.

O ile sam raczej nie doceniłbym takiego ułatwienia (bo na ogół nie jeżdżę autem więcej, niż jakieś 40 minut dziennie, a i to w lubelskich korkach), to rozumiem, że może to być dobre wsparcie dla zawodowych kierowców lub tych użytkowników dróg, którzy potrafią pokonać setki kilometrów w czasie jednego dnia.

W takich sytuacjach, kiedy zaczyna wygrywać zmęczenie, głos rozsądku/ostrzeżenia nawet z kamerki samochodowej może być na wagę złota.

UTOUR C2L Pro 1440P: zalety

  • wysoka jakość nagrań z przedniej kamery i poprawna z tylnej,
  • prosta obsługa i instalacja oraz bardzo dobra jakość wykonania sprzętu,
  • dobry stosunek cena-jakość,
  • bogata łączność z GPS i Wi-Fi,
  • realnie działające czujniki odległości i sensowne algorytmy,
  • 3 osiowy żyroskop, przydatny w przypadku wykrywania uderzenia/kolizji i zabezpieczenia nagrania,
  • możliwość wpięci w instalację auta za pomocą akcesoryjnego zestawu.

UTOUR C2L Pro 1440P: wady

  • przełączanie w apce między podglądem przednia/tylna kamerka mogłoby być szybsze,
  • w najwyższej jakości nagrywania automatycznie tracimy funkcje inteligentnych ostrzeżeń,
  • tak, wiem, że grymaszę, ale gdyby jeszcze można było dodać ostrzeżenia o fotoradarach…

UWAGA: test powstał we współpracy z polskim dystrybutorem marki UTOUR, ale otrzymałem wynagrodzenie jedynie za prezentację produktu, a przedstawione opinie są wyłącznie moje – nie jest to recenzja sponsorowana!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NAJNOWSZE