Hisense to jedna z tych marek, które szturmem wkroczyły na rynek telewizorów i srogo się rozpychają na kilku jego segmentach (dość wspomnieć o słynnym 55U7HQ, który pojawia się w topie różnych zestawień przystępnych cenowo TV).
Na CES 2023 marka pokazała, że przyszłość również nie rozpieści konkurencji: nie dość, że topowy 110-calowy model ULED X 8K otrzymał nagrodę CES Innovation Award Honoree, to jeszcze potwierdzono dalszą współpracę ze słynną Leica Camera AG!
Hisense pokazało ULED X oraz LASER TV
Od pierwszego telewizora ULED minęło już 10 lat! Nowy ULED X ma oferować jeszcze jaśniejszy obraz, głębszy kontrast, szerszy kąt widzenia i niski współczynnik odbicia światła zewnętrznego.
Telewizory serii ULED X mogą osiągnąć szczytową jasność rzędu 2500 nitów i współczynnik kontrastu 150 000:1. Serię ULED X wyróżnia Hi-View Engine X, który kontroluje ponad 20 000 mini diod LED i ponad 5000 lokalnych stref podświetlenia. Warto dodać, że urządzenia nowej serii mają o 30% szerszy kąt widzenia.
Oprócz modelu ULED X udostępniono na CES również najnowsze modele Hisense z flagowych serii Mini LED U8K, U7K oraz U6K – na pewno było na co popatrzeć 🙂
Kolejny model zaprezentowany podczas targów przez Hisense to TV laserowy 8K, w którym znajdziemy m.in.:
- technologię z trójkolorowym źródłem laserowym,
- certyfikowaną IMAX Enhanced,
- technologię Dolby Atmos oraz DTS Vitrual:X Audio Technology.
Najnowsze modele z serii Laser TV cechują się specjalną powierzchnią ekranu Ambient Light Rejection, która odbija światło otoczenia i płynnie wyświetla wyraźny i szczegółowy obraz.
Oprócz modelu 8K, Hisense przedstawił także nowe modele na rok 2023 L9H oraz L5H, które już wkrótce trafią także na polski rynek.
Hisense i Leica stawiają na laser
Laser TV to technologia, w której Hisense przoduje – w końcu to ta marka wypuściła pierwsze urządzenie tego typu w 2014 roku i może pochwalić się 1700 patentami z tej dziedziny.
Stąd naturalnym rozwiązaniem wydaje się mariaż z Leicą, potentatem w branży najwyższej jakości obiektywów do projektorów. Wszystko wskazuje na to, że Hisense potrzebowało jakości optyki Leica, a niemiecka marka szukała drogi wejścia na rynek telewizorów i tu współpraca z akurat tą marką nie dziwi – to właśnie Hisense wdrapało się na drugie miejsce na świecie pod względem sprzedaży TV (19,6 miliona sztuk w okrtesie styczeń-październik 2022!).
Na CES 2023 pojawił się widoczny efekt tej współpracy: pierwszy telewizor z projektorem krótkiego rzutu – Leica Cine 1, wykorzystujący potrójny laser RGB, opracowany przez Hisense oraz technologię Leica Image Optimization (LIO™).
Urządzenie ma być dostępne w 100- i 120-calowych wersjach, a cena startuje od 8295$. Choć obecnie taki pułap cenowy szokuje „przeciętnego” konsumenta, to prędzej czy później ta technologia wejdzie pod strzechy – no, przynajmniej te zamożniejsze.
Już dziś wielu fachowców twierdzi, że laserowa TV zdominuje rynek urządzeń powyżej 80, a poniżej 140 cali. Skąd te prognozy? Przede wszystkim ze względu na jakość obrazu, energooszczędność oraz mniejsze wymagania w zakresie zajmowanej przestrzeni przez samo urządzenie.
To co: przed upływem dekady laser TV rozgości się powszechnie w naszych domach?
Tu sprawdzisz, co ciekawego na CES 2023 zaprezentowało TCL!