Słuchawka nie działa!? Problemy ze słuchawkami Bluetooth

Udało się! Kupione słuchawki True Wireless cieszą ucho i wszystko jest super, niestety – do czasu, aż nagle okazuje się, że albo jedna słuchawka nie działa, albo nasz smartfon w ogóle stracił możliwość połączenia się z urządzeniem. Wbrew pozorom takie przypadki zdarzają się nie tylko sympatykom cebuli, inwestujących w TWSy tak na oko do 60 zł, ale też osobom wybierającym kosztowne modele.

Jedna słuchawka nie działa – co dalej?

Z doświadczenia wiem, że w słuchawkach rodem z Chin mniej więcej 1 egzemplarz na 10 sprawi nam wspomnianego psikusa. Markowe modele True Wireless również mają podobne problemy, ale … po pierwsze o wiele rzadziej, po drugie – niemal zawsze pomaga na nie zwykły reset!

W telegraficznym skrócie: jeśli jedna słuchawka nie działa, powinniśmy sprawdzić, czy nasz model realizuje połączenie w trybie slave-master (w nim tylko jednak słuchawka łączy się faktycznie ze źródłem, po czym dopiero później przekazuje dźwięk drugiej słuchawce) – wtedy ratuje nas reset (rzadko) albo zwyczajnie odsyłamy słuchawki na gwarancję (zwykle), bo padło połączenie pomiędzy prawym-lewym „pąkiem” i nawet skuteczny reset skutkuje jedynie na sprawną słuchawkę.

Mam wrażenie, że najczęściej awarii ulegają słuchawki master-slave (wszelkie Xiaomi, Redmi, Qcy, tańsze lub po prostu starsze modele), bo nowsze konstrukcje realizują transfer w systemie podwójnego połączenia, gdzie bezpośrednio oba „pąki” łączą się ze źródłem i sygnał nie potrzebuje pośrednictwa.

Co zrobić jak nie działa słuchawka?

Jeśli jedna słuchawka przestanie Wam działać, nie ma wyjścia: szukamy instrukcji resetu słuchawek i próbujemy przynajmniej kilka (!) razy – zdarza się, że załapią dopiero po kolejnej próbie resetu. Jeśli z jakichś powodów nie mamy dostępu do instrukcji, istnieje kilka uniwersalnych metod resetu, które pozwolą Wam ogarnąć niemal każdy model:

  • najpierw usuwamy słuchawki z pamięci smartfona,
  • sprawdzamy, czy etui nie ma fizycznego, zwykle niewielkiego przycisku – po włożeniu słuchawek do środka i otwarciu wieczka etui naciskamy ten przycisk tak długo, aż zacznie migać dioda powiadomień na etui bądź słuchawkach,
  • jeśli na etui nie ma przycisku, otwieramy wieczko i przytrzymujemy panele dotykowe „pąków” aż do zmiany sygnalizacji diod,
  • czasem reset wymaga wyjście słuchawek z etui i jednoczesnego przytrzymania paneli/przycisków sterujących.

To w zasadzie najpopularniejsze metody resetu słuchawek True Wireless, który pozwoli Wam poradzić sobie w większości awarii.

Problemy z TWS są okazjonalne, ale jeśli już się pojawią, potrafią zirytować – stąd na rynku dostępna jest ciągle spora ilość słuchawek Bluetooth ze specjalnym pałąkiem na szyję czy nausznych, w których ten rodzaj problemów jest praktycznie nieznany.

Szukasz sprawdzonych słuchawek Bluetooth? Sprawdź nasze zestawienie najlepsze słuchawki bezprzewodowe do biegania: TOP 10!

8 KOMENTARZE

  1. Mam słuchawki Savio TWS-06 nie parują się ze soba. Jedna łączy sie z telefonami i gra poprawnie(Prawa, a druga caly czas mruga(Lewa). Próbowałem różnych metod resetowania, włącznie z tymi powyżej, ale nic to nie dało. Instrukcja obsługi z serwisu producenta również milczy na ten temat? Czy czegoś nie przeoczyłem?

  2. Hej, nie mieliśmy nigdy słuchawek tej marki w Offie, ale spróbuj tego (to z innego modelu Savio):

    1. Usuń z ustawień BT smartfona Savio,
    2 Wciśnij i przytrzymaj przycisk główny znajdujący się na każdej ze słuchawek. Usłyszysz komunikat: „Power On”.
    3. Wciśnij dwukrotnie przycisk główny na jednej ze słuchawek, usłyszysz komunikaty: „Pairing”. Jeżeli słuchawki połączą się ze sobą, usłyszysz komunikat „Paired”

    Jeśli to nie zadziała, sprawdź info z nowszego modelu:

    Połączenie dwóch słuchawek ze sobą (w przypadku gdy
    włączone są dwie słuchawki, a działa tylko jedna).
    3.3.1. Wyjmij słuchawki z power banku, słuchawki automatycznie zostaną włączone.
    3.3.2. Upewnij się, że Twoje słuchawki nie są połączone z innym urządzeniem poprzez Bluetooth np. smartfonem.
    3.3.3. Wciśnij dwukrotnie przycisk na jednej ze słuchawek. Jeżeli słuchawki połączą się ze sobą, usłyszysz komunikat: „Connected”. Dioda powiadomień w tym przypadku powinna migać na przemian w kolorach czerwonym i niebieskim tylko na jednej ze słuchawek.

    Daj znać, czy pomogło?

  3. Ja mam redmi buds 3 lite i mam ten sam problem. Słuchawki działały normalnie aż do dzisiaj, jedną przestała grać ( biała kontrolka mogą), próbuje resetować kilka razy i nic, jak sparuje z telefonem to łączy się tylko z jedną słuchawka. Można coś z tym zrobić?

    • Hej, rozparuj je w ustawieniach BT telefonu i kiedy słuchawki są w etui przytrzymaj panele dotykowe przez pół minuty, po czym spróbuj sparować ponownie. Jeśli tak robiłeś, to sprawdź na innym telefonie – jeśli tam problem się powtarza to zostaje gwarancja 🙁

Skomentuj OffTech Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NAJNOWSZE